Miami

Welcome to Miamiii! Olipahan reissu!

Tänään palailin kotiin päivällä, ja kyllä tulomatka tuntuikin raskaalta. Yksin on vähän tylsä odotella kentällä useita tunteja! Yritin ennakkoon metsästää itselleni matkaseuraa, mutta kukaan ei ilmoittaunut kun ei lomat jne mätsännyt. Päätin kuitenkin lähteä vaikka sitten yksin, kun itsellä oli siihen mahdollisuus. Majoituksen varasin Airbnb:n kautta, ja halvin oli tietysti mun budjettiin sopivin.

Lento lähti keskiviikkoaamuna Philadelphian kautta Miamiin. Kuuden tunnin matkustamisen jälkeen kun astuin lentokentän ovesta ulos, ajattelin jo heti etten halua takasin. 😀 Kämpille päästyä omistaja kertoi mun onneks että mun lisäksi siellä majoittuu muitakin. Asunto näytti aikalailla juuri siltä kun kuvissa luvattiinkin ja host oli mukava, käytiin ensin ruokakaupassa yhdessä ja muutenkin koko loman ajan se oli ihan kun meidän kaveri ja oli tosi auttavainen.

Melkein heti piti päästä kiertelemään joten tein ensin itsekseni kävelyretken Miamin downtowniin ja kävin katselemassa hienoja maisemia. Takasin tullessa aika pian saapui sisarukset saksasta ja siitä eteenpäin ei tarvinnut yksin olla hetkeekään! Pari yötä yöpyi tyttö venezuelasta ja muutaman yön kolumbialainen poika. Niiden lisäks oli vielä kolme eri tyyppiä yhden yön pysähdyksellä

tällainen koirakin oli seurana

Torstaina lähdettiin rannalle, South Beachille, ja siellä näytti aika täydelliseltä. Vesi oli lämmintä ja taas oli hauskaa isoissa aalloissa. Muutaman tunnin rantsuilun jälkeen mentiin viereiselle Ocean Drivelle, joka oli täynnä ravintoloita, baareja ja kauppoja. Ruoka siellä oli ihan kohtuuhintaista, mutta juomat aika kalliita. Otettiin kuitenkin pari aika jättimäistä iltapäivä daiquiria..

Perjantaina otettiin suunnaksi downtown ja lähialueet. Bayside, downtown, Little Havana ja muut perus turistihommat. Downtown ja varsinkin Little Havana oli pieni pettymys, mutta Bayside Marketplace ja pari puistoa sillä suunnalla oli kivoja. Askelmittari olis ollut hyvä, jossain kohtaa meinas jo toivo loppua kun ekaa kertaa melkein piti valittaa kuumuudesta ja jalat ei meinannut enää toimia. Illalla oli tiedossa viihteilyä, ja klubiksi valittiin Story, Miami Beachilla. Vihdoin pääsi kunnolla juhlimaan vaikka juomien hinnat vähän itkettikin.

Lauantaina lähdettiin väsyneinä taas saksalaisten kanssa rannalle, muttei mun palovammojen vuoks kauheen kauaa oltu (seuraavat muutaman päivää kulutan kuoriessa kerroksen ihoa pois selästäni). Siinä tekemisiä miettiessä sattui tuleen myös mieleen tsekata missä on Miami Ink ohjelmasta tuttu tatskamesta Love Hate Tattoo Studio ja poikettiin sielläkin. Yhden ohjelmasta tutun ukkelin näin heti ovella! LA ink nähty, Miami ink nähty. Miami Beachista tykkäsin paljon. Kadut oli kivannäköisiä ja löytyi paljon ravintoloita ja kauppoja. Fiilis siellä oli jotenkin leppoisa ja iloinen.

Lauantai illalle oli pläänäilty katufestareilla käynti Wynwoodissa. Ihan uskomaton alue, talojen seinät täynnä hienoja maalauksia ja festareiden takia oli kymmeniä ruokarekkoja, taidetta ja muuta tavaraa myynnissä. Kierreltiin ja istuskeltiin kuuntelemassa musiikkia ja katseltiin ihmisiä. Kaikki fiilisteli hyvää menoa ja aina välillä joku aloitti kunnon tanssishown. Oli kiva nähdä jotain paikallista häppeninkiäkin pelkkien normaalien nähtävyyksien lisäks.

Sunnuntaina aamuna kämpillä oli jäljellä enää minä ja saksalaiset, ja päätettiin mennä vielä yhdessä aamupalalle meidän hostin suosittelemaan paikkaan. Siitä ne lähti jatkaan matkaa Orlandoon ja mä menin käymään Aventura Mallilla, vaikkei vara ollut mitään ostaa. Muutenkaan koko reissulla ei tullut ostettua kuin pari mekkoa ja yhdet kengät lisää. Oli kuitenkin hieno ostari, tosin ehkä vähän liian iso, kun välillä ei enää muistanut mistä ovesta tuli sisään, mutta oli hauska kierrellä ja katsella. Kämpille päästyä alkoi satamaan, johon olin ehkä jopa vähän tyytyväinen koska polveen ilmestyi yhtäkkiä kauhee särky ja nestettä.. Ei mikään ihme tällä kävelymäärällä! Herätyskin oli sopivasti keskellä yötä 03.30, joten menin tyytyväisenä ajoissa nukkumaan.

Vähän jännitti lähteä ihan yksin matkalle, mutta oli kyllä uskomattoman siistiä, ja tutustui huippuihin tyyppeihin. Suosittelen! Yleisesti Miami vaikutti aika rennolta paikalta, ihmiset oli mukavia ja auttavaisia ja tuntui ettei kukaan stressaa turhaan. Ainiin ja muita pikkujuttuja, pidin kädessä pientä krokotiilia, opin vähän espanjaa, join punaisista muovimukeista, söin hyvää ruokaa ja pääsin vähän eroon lentopelosta.